10 فروردین 1403

علائم جدید ویروس کرونا چیست؟

به گزارش خبر راست،به نقل از  ایسنا رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: طی بررسی‌های انجام شده، بیماران مبتلا به کرونا ممکن است علائم جدیدی داشته باشند که در صورت داشتن این علائم باید به پزشک مراجعه کنند.

محمد دهقانی فیروزآبادی، در گفت و گو با ایسنا گفت: علائم جدیدی که ممکن است بیماران مبتلا به کرونا داشته باشند، علائمی چون سردرد، درد عضلانی، اختلال بویایی، اختلال چشایی، اسهال و علائم گوارشی است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به روند شناسایی مبتلایان به کرونا، افزود: تا 11 فروردین ماه جاری در مورد این بیماری در فاز دفاعی بودیم و از 11 فروردین ماه با افزایش ظرفیت آزمایشگاه ویروس‌شناسی تدریجا وارد فاز حمله شدیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: این فاز به این معنی است که در صورتی می‌توانیم این بیماری را مهار و کنترل کنیم که با شناسایی افراد بدون علامت و یا کم علامت، از گسترش و سرایت بیشتر این ویروس جلوگیری کنیم.

دهقانی فیروزآبادی بیان کرد: ابتدا در شهرستان‌هایی که آلودگی بیشتری داشتند این اقدامات انجام شد و به تدریج در سطح استان گسترس پیدا کرد.

وی با بیان اینکه طی دو هفته اخیر افراد مثبت شناسایی شده در استان، عموما افرادی هستند که نمونه‌گیری سرپایی از آنان انجام شده است، افزود: از مردم درخواست داریم کرونا ویروس جدید را به هیچ عنوان دست کم نگیرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه قدرت سرایت‌پذیری کووید ۱۹ بالا است، یادآور شد: نیاز است که مردم همچنان فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *