به گزارش خبر راست،به نقل از ایسنا، دکتر محمدرضا نقی پور با اشاره به آخرین وضعیت اپیدمی کرونا در گیلان، اظهار کرد: در حال حاضر صدها نفر از هم استانی های ما در بیمارستان های سراسر استان به علت عفونت های حاد تنفسی بستری هستند.

وی با بیان اینکه همچنان روزانه موارد جدید بستری کرونایی داریم، افزود: البته به همان نسبت بهبودیافته و ترخیصی داریم که عدد قابل توجهی است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، وضعیت فعلی استان را باثبات، اما اپیدمی کرونا را دارای پتانسیل بازگشت دانست و گفت: در مرحله کنترل و مدیریت نسبی بیماری قرار داریم، اما کماکان این اپیدمی وجود دارد لذا کلیه توصیه های بهداشتی درخصوص رعایت حفاظت فردی و فاصله گذاری اجتماعی همچنان برقرار است.

نقی پور، به بازگشایی هوشمند مراکز اجتماعی و اقتصادی در شهرستان ها اشاره کرد و یادآور شد: براساس وضعیت اپیدمی در هر شهرستان امکان فعالیت وجود دارد لذا شهرستان ها به صورت سفید، زرد و قرمز مشخص خواهند شد و نیازمند همکاری مردم هستیم.

وی از رصد شهرهای کرونای صفر طی دو هفته خبر داد و اضافه کرد: از نیمه ماه مبارک رمضان شهرهایی که طی دو هفته مورد جدید ابتلا به کرونا نداشته باشند از فعالیت های بیشتری برخوردار خواهند شد، اما در حال حاضر هیچ شهری رصد نشده است.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه در آستانه روزهای گرم سال قرار داریم، گفت: مردم هرگز تصور نکنند که با بهبود شرایط آب و هوایی کرونا ضعیف خواهد شد.

وی از مردم خواست کروناویروس را دست کم نگیرند و خاطرنشان کرد: هنوز هیچ مرکز علمی تایید نکرده که گرمای هوا موجب از بین رفتن ویروس کرونا می شود و با فرارسیدن فصل تابستان شاهد کاهش اپیدمی خواهیم بود لذا رعایت حفاظت فردی ادامه پیدا کند.