10 فروردین 1403

تولید 800 تن پیله‌تر ابریشم در کشور

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت:تاکنون 800تن پیله تر ابریشم در کشور تولید شده است که 370تن آن از استان گیلان است.

به گزارش خبر راست، مهندس علی اصغر داداش پور از ادامه خرید پیله‌تر ابریشم تا پایان تیرماه سالجاری خبر داد و گفت:یکی از ویژگیهای سالجاری مهم سالجاری تولید مطلوب پیله‌تر ابریشم در کشور است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 800تن پیله تر ابریشم در کشور تولید شده است،افزود: 370تن از این میزان محصول در استان گیلان تولید شده است.

داداش پور ادامه داد:نوغانداران تمامی محصولات خود را تاکنون به بخش خصوصی فروخته‌اند که قیمتی بالاتر از قیمت خرید تضمینی پیشنهاد کرده‌اند و این خبر خوبی است زیرا نوغانداران درآمد بیشتری را از تولید نوغان بدست می آورند و تصدی گری دولت در این حوزه نیز کمتر می‌شود.

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور با بیان اینکه هر کیلوگرم پیله تر ابریشم به طور میانگین توسط بخش خصوصی 25هزار تومان در کشور خریداری شده است،خاطر نشان کرد:قیمت خرید تضمینی این محصول 18هزار و صد تومان است.

وی تصریح کرد:این آمار خوب به ما نوید می‌دهد،با توجه به کشش بازار در سالهای آینده شاهد رویکرد های بهتری در بین جامعه نوغانداری باشیم.

داداش‌پور از نوغانداران گیلانی که برخی از آنها هنوز پیله‌هایشان را برداشت نکرده اند خواست،با توجه به گرمی هوا نسبت به کنترل دمای اتاق پرورش کرم اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید از دادن برگ گرم به کرم‌ها به جد خودداری شود،گفت:تولید و پرورش محصول خوب منجر به تولید ابریشم مرغوب و ارتقای درآمد نوغانداران خواهد شد.

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور از آمادگی کامل برای پایگاههای تعیین شده برای خرید تضمینی پیله تر ابریشم و بخش خصوصی از نوغانداران سراسر کشور خبر داد و افزود:پیش بینی می‌شود،برای سال آینده رویکردهای بهتری را برای نوغانداری کشور شاهد باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *