10 فروردین 1403

گیلان در رتبه چهارم ابتلا به کرونا قرار گرفت

خبر راست/ گیلان از 29 اسفند 98 تا 3 فروردین 99 به ترتیب 73، 99، 57 و 38 مبتلا را به طور رسمی ثبت کرده است. اما در قم این آمار 31، 36، 20 و 17 نفر بوده است. تعداد مبتلایان سوم فروردین طبق امار رسمی وزارت بهداشت در استان قم 1178 و در استان گیلان 1191 نفر است. استان های تهران، اصفهان و مازندران در رده های اول تا سوم مبتلایان به ویروس کرونا قرار دارند.

این که چه عواملی منجر به افزایش بیماران در گیلان شده است از سوی مقامات رسمی اعلام نشده است. پیش از این مقامات دولتی از کنترل پیک کرونا در استان گیلان خبر داده بودند. حتی رئیس جمهور روحانی نیز طی گفتگو با رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرده بود که بیست درصد تخت های بیمارستانی در گیلان خالی است.

هنوز میزان فوتی های کرونا به تفکیک استانی اعلام نشده است ولی در مجموع سراسری با احتساب 1685 فوتی در میان 21638 نفر(تا روز سوم فروردین)، حدود هفت درصد مبتلایان کرونا در کشور دارفانی را وداع گفته اند. در این صورت می توان به صورت تقریبی اعلام کرد که از نظر آمار رسمی میزان فوتی های کرونا در استان گیلان کمتر از صد نفر است. در این میان چند نفر از کادر درمانی استان نیز در میان فوت شدگان کرونا قرار دارند.

از روز گذشته استاندار گیلان اعلام کرده است مراکز خرید بزرگ، پاساژها، قهوه خانه ها، چایخانه ها، قلیان سراها ، باشگاه های ورزشی، استخرها، بازارهای هفتگی، بازارچه ها و بازارهای سرپوشیده سنتی تا پایان روز 13 فروردین ماه تعطیل است.

همچنین میزان تردد مسافران به استان گیلان هفتاد درصد کاهش پیدا کرده است. البته بعد از پایان تعطیلات پنج روزه بازهم باید شاهد حضور تعداد زیادی از کارمندان سرکارهای خود باشیم. این که محدودیت های جدید منجر به کاهش مبتلایان به ویروس کرونا خواهد شد هنوز نامعلوم است، اما آن چه در حال حاضر معلوم است این است که شرایط با گذر استان گیلان از قم بسیار خطرناک به نظر می رسد با این اوصاف باید بر اجرای دقیق مصوبات ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا مانند بستن مجتمع های تجاری و اصناف غیر ضروری و همچنین نحوه کنترل ورود مسافران به گیلان توجه و تاکید بیشتری کرد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *