10 فروردین 1403

آزادی ده هزار زندانی در نوروز/ یک دوم زندانیان امنیتی در لیست هستند

به گزارش خبر راست، غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با خبر ۲۱ درباره جزییات و ویژگی‌های عفو نوروزی اخیر گفت: از مقام معظم رهبری که در این برهه حساس عنایت و بزرگواری ایشان شامل حال جمع زیادی از محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور شد، قدردانی می‌کنم. این عفو، توام با کارشناسی‌های ملموس، عینی و حقوقی و برمبنای یافته‌های ریاست قوه قضاییه در بازدید از زندان‌ها و جلب نظر کارشناسان مختلف است.

وی افزود: تمام کسانیکه در این عفو مشمول عنایت رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند، از زندان آزاد می‌شوند، این در حالی است که در عفوهای قبلی در برخی موارد تقلیل مجازات بود و فرد کماکان در زندان باقی می‌ماند، اما تمام مشمولان این عفو حتما از زندان آزاد می‌شوند و دیگر در زندان نخواهند ماند.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه این عفو طیف‌های گسترده‌ای از جرایم مختلف را در برمی‌گیرد، ادامه داد: محکومان خطرناک، زندانیانی که آزادی آن‌ها امنیت شهروندان را به مخاطره می‌اندازد، مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار و کسانیکه که قبلا مورد عنایت قرار گرفتند ولی تنبه حاصل نکردند و مجددا مرتکب جرم شدند، از این عفو بهره‌مند نخواهند شد.

وی تاکید کرد: جمع زیادی از محکومان امنیتی، هم در این عفو مورد عنایت رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: برآورد اولیه ما این است که حدود ۱۰ هزار نفر از زندانیان مشمول این عفو خواهند بود و در بین زندانیان امنیتی هم پیش بینی می‌شود که بیش از یک دوم آن‌ها مشمول عفو مقام معظم رهبری قرار گیرند و از زندان آزاد شوند. مشمولان این عفو قدردان لطف و عنایت رهبر معظم انقلاب باشند و در آینده قوانین و مقررات را به نحو شایسته رعایت کنند.

وی یادآور شد: این عفو شامل گروه‌های مختلف زندانیان می‌شود و جمع قابل توجهی از زندانیانی که در مرخصی هستند، برخوردار از این عفو خواهند بود و محکومیت آن‌ها خاتمه پیدا می‌کند و نیاز به بازگشت آن‌ها به زندان نخواهد بود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *