10 فروردین 1403

زمان عملیات اجرایی بررسی شیوع ناباروری در گیلان، اعلام شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان زمان عملیات اجرایی بررسی شیوع ناباروری در گیلان را از 18 آبان ماه سال جاری ، اعلام کرد.

به گزارش خبر راست، دکتر فردین مهرابیان در این خصوص اظهار داشت: در راستای اجرایی سازی سیاست های کلی جمعیت مرتبط با سلامت و به منظور برنامه ریزی مناسب و موثر در زمینه ناباروری و پیشگیری از آن، طرح ” بررسی شیوع ناباروری و تعیین عوامل موثر بر آن ” با توجه به ویژگی استان های مختلف و شرایط اجتماعی، فرهنگی و اقلیمی، توسط دفتر سلامت جمعیت،خانواده و مدارس وزارت بهداشت با همکاری مرکز ملی تحقیقات سلامت از 18 آبان ماه سالجاری همزمان با سراسر کشور در استان گیلان نیز اجرا می شود.

دکتر مهرابیان با بیان این که تشخیص زودرس زوجین نابارور و شناسایی و پیشگیری از عوامل مستعد کننده ناباروری سبب افزایش طول دوره باروری در زوجین می شود، تصریح کرد: این مهم رسیدن به تعداد دلخواه فرزندان را نیز برای خانواده ها میسر می سازد.

  وی در پایان یادآورشد: در این پژوهش از سوی کارشناسان مامایی مجرب و آموزش دیده از تعداد 1000 زن 15 تا 49 ساله همسردار واجد شرایط در قالب 100 خوشه ( 75 خوشه شهری و 25 خوشه روستایی ) با مراجعه به درب خانه در شهرستان های منتخب رشت، صومعه سرا، بندرانزلی و سیاهکل پرسشگری خواهد شد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *