به گزارش خبر راست، شیرزاد سخنگوی شورا در این خصوص اعلام کرد: در نامه ارسالی از سوی وزارت کشور آمده است که شرایط حجت جذب بر اساس آیین نامه اجرایی هیئت وزیران مبنی بر داشتن ۹ سال سابقه مدیریت میانی مطابقت ندارد.

این در حالی است که وزارت کشور پس از گذشت مدت زمانی حدودا ۴۰ روزه نظر خود را اعلام کرده است. سوال این است که اگر شهردار منتخب رشت، شرایط ۹ سال مدیریت میانی را مطابق آیین نامه ابلاغی جدید نداشت چه نیازی به استعلام از سایر مراجع وجود داشت؟ آیا در چنین شرایطی وزارت کشور نمی توانست با برگزاری تنها یک جلسه در همان هفته اول تکلیف شهرداری رشت را مشخص نماید تا این کلانشهر در آستانه سال نو بدون شهردار نماند؟

پیش از این جبار کوچکی نژاد و محمدصادق حسنی دو نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی نسبت به طولانی شدن اعلام نظر وزارت کشور و بلاتکلیفی رشت به شدت انتقاد کرده بودند.

طی ۷ ماه گذشته ابتدا آبستراکسیون های پیاپی طیف اقلیت شورا و به تعویق انداختن جلسات، انتخاب شهردار را به تاخیر انداخت و پس از آن نیز انتخاب نخست شهردار با تاخیر طولانی مدت وزارت کشور جهت اعلام نظر همراه بود. پس از عدم احراز صلاحیت نخستین منتخب شورانشینان، بار دیگر اعضای شورای شهر نسبت به انتخاب شهردار اقدام کردند که این بار نیز وزارت کشور با تاخیری حدودا ۴۰ روزه نظر خود را اعلام کرد.

وضعیت سرپرستی علی بهارمست نیز نامشخص است و سه ماهه دوم سرپرستی که تا زمان اعلام نظر وزارت کشور تمدید شده بود هم اکنون به پایان رسیده است.