10 فروردین 1403

 تندباد شدید بندر آستارا موجب رعب و وحشت مردم شد

صبح امروز تندبادی با سرعت ۹۵ کیلومتر بر ساعت، شهرستان مرزی بندر آستارا در غرب استان گیلان را درنوردید و موجب رعب و وحشت مردم شد.

ایستگاه سینوپتیک شهرستان آستارا، بیشترین سرعت این تندباد در یک ساعت گذشته را 95 کیلومتر بر ساعت و 26 متر بر ثانیه ثبت کرده است؛ در پی این تندباد برخی سازه‌های ساختمانی و تابلوهای راهنما و بیلبوردهای تبلیغاتی و درخت از جا کنده شده است.

فرماندار آستارا در این زمینه با اشاره به اینکه تمام عوامل و اکیپ‌های امدادی و ایمنی در آستارا در حالت آماده‌باش کامل هستند اظهار داشت: تدابیر لازم در شهرستان جهت مقابله با هرگونه حادثه احتمالی در این رخداد طبیعی اندیشیده شده است.

یونس رنجکش با اشاره به وزش باد شدید در این شهرستان بر لزوم رعایت نکات ایمنی از سوی شهروندان تاکید کرد و افزود: تاکنون گزارش مکتوبی در خصوص خسارات وارده در پی وزش باد شدید گزارش نشده و میزان خسارات پس از تکمیل گزارش‌های واصله و جمع‌بندی نهایی اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیر امور توزیع برق شهرستان آستارا نیز در این زمینه به خبرنگار تسنیم در آستارا گفت: وزش باد شدید در شهرستان آستارا، امروز باعث شکسته شدن درختان و سقوط آن‌ها به روی سیم‌های برق شده است.

فرزین بهامین با بیان این‌که در برخی موارد این سقوط‌ها، پارگی سیم‌ها و کابل‌ها را به همراه داشته است افزود: از همین‌رو پس از شدت یافتن وزش تندباد، برق شماری از مشترکین در برخی از نقاط شهری و روستایی قطع شد که با تلاش ماموران ما در کمترین زمان ممکن جریان برق دوباره به مدار برگشت.

وی با تأکید بر این‌که مأموران امور توزیع برق شهرستان در تلاش هستند تا مشکل قطعی برق در حداقل‌ترین زمان ممکن برطرف شود از مشترکان خواست تا زمان برطرف شدن نقص فنی و وصل شدن مجدد برق، صبور بوده و از اقدام خودسرانه ممانعت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *