بدون دیدگاه
2018/12/11 - 12:10

در شصت و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت تاکید شد:

لزوم ارائه گزارش سفرهای شهر خلاق خوراک شناسی به شورا

نه کاندیداها مشخص شدند و نه برنامه ای شنیده شد

 شب گذشته ۱۹ آذر ماه و در شصت و ششمین جلسه شورا، درخواست سفر مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، یک نفر عضو شورا و یک نفر آشپز به گردهمایی خوراک ‌شناسی ۲۰۱۹ یونسکو در ماکائو در صحن شورا اعلام وصول شد. به گزارش خبر راست، در بررسی این درخواست اعضای شورا تاکید […]

 شب گذشته ۱۹ آذر ماه و در شصت و ششمین جلسه شورا، درخواست سفر مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، یک نفر عضو شورا و یک نفر آشپز به گردهمایی خوراک ‌شناسی ۲۰۱۹ یونسکو در ماکائو در صحن شورا اعلام وصول شد.
به گزارش خبر راست، در بررسی این درخواست اعضای شورا تاکید کردند که دست آوردهای سفرهای قبلی تاکنون به شورا گزارش نشده است. در پایان با این سفر موافقت و مقرر شد دبیر کمیسیون فرهنگی شورا بجای عضو شورا ، مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری را همراهی کند.
این گردهمایی بین المللی خوراک‌شناسی ۳ روزه بوده و از تاریخ ۲۹ دی تا یکم بهمن برگزار می شود و بجز برخی هزینه ها نظیر تنخواه و اهدای هدیه، هزینه های سفر بر عهده کشور میزبان است.
بهراد ذاکری، عضو شورای شهر رشت از کمرنگ بودن دستاوردهای این برند برای شهر رشت گلایه کرد و گفت: تاکنون هزینه‌های زیادی در این سفرها انجام شده ولی نه هزینه ها شفاف به شورا گزارش شده است و نه هیچ گزارشی از دست آوردهای این سفر به صحن شورا ارسال شده است.
وی با تاکید بر اینکه ابتدا باید ارزیابی شود که این سفرها چه دستاوردی‌های برای رشت خواهد داشت، افزود: متاسفانه تاکنون در زمینه شهر خلاق خوراک هیچ کاری برای شهر رشت انجام نشده است. مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یک بار شفاف توضیح دهد چه برندسازی از شهر خلاق خوراک صورت گرفته و کدام سرمایه گذاری در راستای این برند سازی انجام شده است.
ذاکری گفت: این سفر هیچ دستاوردی از نظر بنده برای رشت نداشته و باید در این ‌باره به مردم پاسخگو باشیم. وقتی نماینده مردم در شورا هستیم باید به شهروندان پاسخ دهیم. بار روانی حضور به کشور خارجی در شرایط بد اقتصادی را باید پاسخ دهیم. وقتی ۹ ماه است دفترچه بیمه پاکبانان رشت تمدید نشده چگونه برای چنین سفرهایی هزینه می کنیم؟! به لحاظ روانی چگونه پاکبانان را توجیه و ضرورتی آن را بیان می کنید.
عضو شورا افزود: بنده مخالف تجربه اندوزی نیستم اما دست آوردهای سفرهای قبلی چه بوده است؟ مخالف با برند سازی در رشت نیستم اما مخالف استفاده انحصاری یک فرد هستم. مدیر روابط ارتباطات و امور بین الملل توضیح دهد، کدام سرمایه گذار در راستای این برند سازی جذب رشت شده است و کدام غذای بومی ما در این سفرها معرفی شده است. موقعیتی که می توانستیم در این ۳ سال برای رشت ثروت اندوزی نماییم.
ذاکری خواستار ارائه گزارش شفاف مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری در صحن شورا شد و تاکید کرد: امروز شفاف می گویم، اگر خانم قدیمی برای گزارش به صحن شورا می آید، باید چند کارشناس فنی هم بیاید و به درستی دست آوردها را ارزیابی نماییم. نه اینکه گزارش یکطرفه باشد.
احمد رمضانپور در این زمینه گفت: اعتقاد ندارم این سفرها را که هزینه آن هم با میزبان است، از دست بدهیم.
عضو شورا با بیان اینکه نباید فردی به موضوع نگاه کرد، افزود: اکنون رشت یک کرسی و جایگاه در شهرهای خلاق دارد. بنابراین باید با نگاه خاص یافته های علمی کشورهای دیگر را بینیم.
وی پیشنهاد داد بجای یک عضو شورا یک نفر از کار کنان شهرداری به سفر برود.
حجت جذب نیز گفت: قرار بود از خانم قدیمی دعوت شود تا دست آورد شهر خلاق را در شورا گزارش دهد ولی تاکنون گزارش شفافی به شورا نرسیده است. در مفید بودن این برندسازی قبلا صحبت کرده ایم ولی اگر اشکالاتی هست باید کمک کنیم تا مسیر اصلاح شود.
وی پیشنهاد داد بحث و بررسی درباره دست آوردهای شهر خلاق در یک جلسه مجزا و با حضور خبرنگاران و کارشناسان صورت گیرد.
در پایان پس از رای گیری اعضای شورا با این سفر موافقت شد و به پیشنهاد رئیس کمیسیون فرهنگی شورا مقرر شد، دبیر این کمیسیون و یک نفر آشپز همراه مدیر ارتباطات و امور بین الملل به ماکائو سفر کنند.

شماره خبر 38405 - 2018/12/11
sdsfrefvrev
خانه هنر نیایش
Website Uptime Monitoring By ServiceUptime.com