10 فروردین 1403

علیپور چهره تاثیرگذار و موفق اتفاقات مهم شورای شهر رشت

 شاید نخستین روزی که نام محمدحسن علیپور به‌عنوان عضو شورای شهر رشت مطرح شد برخی از این اتفاق بسیار ساده گذشتند و او را چهره‌ای دانستند که همچون پدیده‌ای گذرا وارد میدان شده و خیلی زود از این فضا دور خواهد شد.

 

به گزارش خبر راست، حتی در ابتدای زمان ورود علیپور به مجموعه شورای شهر رشت گفته می‌شد برخی از افراد طی تماس‌هایی قصد منصرف کردن وی از حضور در شورای شهر رشت را داشتند و فشارهای فراوانی را بر او وارد کردند. با این حال علیپور بی توجه به پیشنهادات آنها در شورا ماند تا نماینده مردم و حامی حقوق کارکنان شهرداری رشت در پارلمان محلی باشد.

در اولین دوره انتخابات هیئت‌رئیسه شورای پنجم بود که محمدحسن علیپور همراه با ۶ تن دیگر از اعضای شورا، گزینه مدنظر خود را برای تصدی بر ریاست شورا و گزینه‌های مدنظر این طیف برای هیئت‌رئیسه شورا را تعیین کرد و خود نیز راهی هیئت رئیسه شد. این موضوع را می‌توان نخستین برد شورایی کسی نامید که از بدنه جامعه برای اولین بار وارد عمارت حاج میرزا خلیل رفیع شده است.

پس از این علیپور نقش پررنگ‌تری را در شورا ایفا کرد تا به‌عنوان فردی لقب بگیرد که رأی دستِ بالا را به مسعود نصرتی داد. علیپور در آن دوران به مسعود نصرتی قزوینی نژاد رأی تاثیرگذاری داد که آغاز یک اتفاق‌نظر در شورا بود و مسعود نصرتی در نهایت با یازده رأی شهردار رشت شد.

دومین برد علیپور در بازی‌های شورایی اما شاید چندان به چشم نیامد و بسیاری این موضوع را نمی‌دانستند اما روزی که مسعود نصرتی در جایگاه یک شهردار مستعفی روبروی اعضای شورا ایستاد، محمدحسن علیپور با همان لحن گفتاری ساده و بی‌آلایشش به وی یادآور شد با رأیی که او داده مصرتی توانسته شهردار رشت شود اما نصرتی به وعده‌های خود در خصوص کارگران عمل‌نکرده است. علیپور حتی در بازی استعفا یا به قول برخی شورانشینان فرار نصرتی از رشت نیز جزو افرادی به شمار می رفت که منتقد عملکرد شهردار سابق قزوین در رشت بود و این را نیز می‌توان یک برد استراتژیک برای او عنوان نمود.

اقدام ویژه محمدحسن علیپور در دوران شورانشینی‌اش اما ارائه طرح جامع برای تشکیل کمیسیون گردشگری در شورای شهر رشت بود که متأسفانه تاکنون عملی نشده است و امید می‌رود که در آینده‌ای نزدیک این طرح کاربردی که قطعا کمک‌های بسیاری را به مجموعه مدیریت شهری می‌کند، عملی شود.

پس از پایان دوران سال نخست هیئت‌رئیسه شورای شهر رشت محمدحسن علیپور بازهم در بازی‌های پیچیده شورایی برنده بود و در انتخاب رئیس و هیئت‌رئیسه سال دوم شورا نیز نقش غیرقابل‌انکاری را بازی کرد و توانست برای دومین سال پیاپی ضمن تاثیرگذاری بالا عضویت در هیئت‌رئیسه شورا را به دست آورد.

اما این آخرین اقدام قابل توجه علیپور در شورای شهر رشت نبود و این عضو شورا در انتخاب شهردار نیز رأی مهمی را به حامد عبدالهی داد تا ششمین رأی مستحکم و غیرقابل متلاشی شدن حامد عبدالهی رقم بخورد و به‌عنوان شهردار منتخب شهر رشت انتخاب شود.

بدون شک بهره مندی از نظرات مشورتی در عملکرد موفق علیپور تاثیر مستقیم داشته و از او چهره ای ساخته که تا کنون تقریبا در تمامی تصمیمات مهم شورا موثر و موفق ظاهر شده است. حضور مستمر او در بین پاکبانان، کارکنان شهرداری و مردم قسمت مثبت دیگری از کارنامه کاری او به شمار می رود که نشان می دهد او همچنان همانطور که از نطق ها و مواضعش پیداست به اهداف اصلی و اولیه خود پایبند است و هیچگاه این اهداف را از یاد نبرده است.

با این حساب می‌توان علیپور را یکی از معدود اعضای شورای شهر رشت دانست که توانسته در تمامی تصمیمات کلان مدیریت شهری اثرگذار باشد و در دوران شورای پنجم هیچ‌گاه تصمیمی نگرفته باشد که درنهایت به نتیجه مطلوب او ختم نشود.

رشت 20

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *