10 فروردین 1403

رکاب‌زنی دوچرخه‌سواران گیلانی از آستارا تا باکو

سه دوچرخه سوار گیلانی به منظور انتقال پیام صلح و دوستی، حرکت خود را از آستارای ایران تا شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان آغاز کردند.

به گزارش خبر راست، نوید بنی اسدی سرپرست این گروه دوچرخه سواری پیش از خروج دوچرخه سواران گیلانی از مرز آستارا تا باکو گفت: این گروه با شعار صلح در دست های ماست، مسافت 350 کیلومتری آستارا تا پایتخت جمهوری آذربایجان را در سه روز طی خواهند کرد.

وی افزود: بازدید از مناطق گردشگری و اماکن تاریخی باکو در برنامه کاری این گروه قرار دارد و پیش از این، از شهرستان خوی استان آذربایجان غربی تا شهر وان ترکیه را رکاب زده بودند.

یونس رنجکش فرماندار شهرستان آستارا در این خصوص گفت: دوچرخه سواران با سفر به کشورهای خارجی می توانند فرهنگ مردم ایران اسلامی را به سایر ملل انتقال دهند.

وی افزود: بهترین موضوع و شعار اقدامات فرهنگی و ورزشی، صلح است و امیدواریم این حرکت های ورزشی بین کشورهای مختلف تقویت شود.

شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور است و سالیانه نزدیک به 800 هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می کنند.

 

ورزش وجوانان گیلان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *