10 فروردین 1403

زنده نگه داشتن یاد و شهدا  وظیفه همگان است/ امروز خواهران و برادران و فرزندان شهدا و ایثارگران در پاسداشت اهداف عالیه نظام پیشگام خواهند بود

اختصاصی خبر راست/ علی بهارمست در این مراسم با تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان بیان داشت: کلمه دفاع مقدس را می توان الگویی برای تمام جهانیان دانست و از این مفهوم در کمتر از جایی از جهان استفاده می شود. ( گزارش تصویری)

سرپرست شهرداری رشت با گرامیداشت روز 5 مهر و همزمانی آن با عملیات رفع حصر آبادان تصریح کرد: دفاع مقدس و مجاهدتهای آن که  سرشار از درسهایی  با تاسی از فرهنگ عاشورایی بود جوانان آن زمان  در  با مجاهدتها و رشادتهای بی سابقه خود در سراسر فرهنگ جهان اسلام  در مبارزه با باطل با کمترین امکانات جنگیدند و ایستادگی کردند.

سرپرست شهرداری رشت زنده نگه داشتن یاد و شهدا را وظیفه همگان دانست و گفت : ایرانیان نشان دادند با هر فرهنگ سیاسی و اعتقادی پشت ایران اسلامی ماندند و در پاسداشت و بیان ایثار و شهادت و اتفاقات پس از جنگ هشت ساله و روزهای پرتلاطم فعلی همواره حضوری فعالانه خواهند داشت.

علی بهارمست با اشاره به فعالیت 106 نفر ازیادگاران دفاع مقدس و 80 نفر فرزندان ایثارگران و شهدا در مجموعه مدیریت شهری یادآور شد:  آن زمان پدران و برادران این عزیزان  که در تلاش حفظ خاک ایران اسلامی بودند امروز خواهران و برادران و فرزندان آنان در پاسداشت اهداف عالیه آنان پیشگام خواهند بود.

پایان بخشی حقارت 200 ساله ایران توسط دفاع هشت ساله ایران اسلامی

سرهنگ بایرامی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان نیز در مراسم تجلیل از ایثارگران شهرداری رشت با گرامیداشت 8 هزار شهید دفاع مقدس و 22شهید مدافع حرم بیان داشت: امروز که ششمین روز هفته دفاع به نام نامی شهدا و ایثارگران نامگذاری شده، اگر نتوانیم دستاوردهای دفاع مقدس را انعکاس دهیم شان شهدا و ایثارگران به خوبی معرفی نخواهد شد.

به گزارش خبر راست، وی افزود: دفاع هشت ساله به حقارت 200 ساله ایران  پایان بخشید و اگر مردم انسجام دهنده ما زمین های و جغرافیای خاک ایران قدیم که بیش از دو میلیون کیلومتر بوده تا قفقاز و افغانستان و …..را از دست نمی دادیم.

بایرامی خاطرنشان کرد: تمام کشتی جنگی که امروز در بحرین لنگر می اندازند مال ایران بوده که شاه ایران براساس یک ترس آن را به انگلستان داد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس جنگ ایران با رژیم بعث را شرمی برای خود دانست و گفت: براساس اسناد باید بیان داشت که همه ملت های دنیا به حمایت از صدام به جنگ با ایران پرداختند .

وی با تاسی ازسخنان مقام معظم رهبری مدظله العالی جنگ را گنج دانست و گفت: جنگ هشت سال دفاع مقدس دستاوردهایی زیادی داشته. که از مهم ترین آن می توان به تقویت روحیه ایثار و شهادت اشاره داشت و امروز در هفتاد و سومین اجلاس  که اکنون برپاست شاهد آنیم که بحث اصلی این اجلاس بر سر ایران و آمریکاست.

بایرامی با اشاره به مسئولیت خانواده معظم ابثارگران در شهرداری تصریح کرد: خدماتی که شما در مجموعه شهرداری رشت به شهروندان می دهید بسیار ارزنده است و امروز باید با تلاش و در صحنه بودن شاهد بیش از  پیش فرهنگ ایثار و شهادت درجامعه باشیم.

خداباوری و خودباوری از مولفه های دفاع مقدس است

به گزارش خبر راست، محمد حسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت هشت سال دفاع مقدس را  بهانه برای این گردهمایی دانست و گفت: جنگ تحمیلی باعث شعله ور تر شدن روحیه انقلاب شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای با تاکید بر مولفه های دفاع مقدس تصریح کرد: خداباوری و خدامحوری از اهم مولفه های دفاع مقدس است. در آن زمان هدف از حضور جوانان در جنگ هشت ساله حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی افزود: اگر خدا محوری و خداباوری در همه ما تبلور پیدا کند با تلاطم های عصر حاضر کمتر به مشکل برخواهیم خورد.

عاقل منش گفت: در شرایط کنونی روزبه روز متاسفانه به جای خدا محوری شاهد جنگیدن بر سر مقام و منصب هستیم، ایثارگران و رزمندگان در آن زمان عاشورایی جنگیدن را به ما یاد دادند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی با تاکید بر وجود وحدت مردم با رهبر و نظامیان در دوران هشت ساله دفاع مقدس یادآور شد:  این اتحاد و همبستگی در آن دوران سبب شده بوده که علیرغم همه تحریم ها انقلاب و دفاع مقدس موفق شود.

وی خودباوری و خوداتکایی را  دستاورد دیگر هشت سال دفاع مقدس خواند و افزود: اگر  تا آن روز که ما توان ساخت حتی  یک فشنگ را نداشتم اما امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایثارگری رزمندگان مان  در پی برگزاری نمایشگاه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در پیاده راه فرهنگی رشت شاهد توان تهیه و تجهیز ادوات جنگی روز در میهن اسلامی در راستای حفظ کیان اسلامی خود هستیم .
در پایان این مراسم از فرزندان شاهد و ایثارگران شاغل در شهرداری رشت با اهداء لوح تقدیر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *