10 فروردین 1403

 نواختن زنگ ایمنی در مدارس رشت/پخش برنامه آتش نشان کوچولو از صدا و سیمای مرکز گیلان/پیشنهاد افزایش پاداش آتش نشانان

در پنجاه و هفتمین جلسه کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت به نواختن زنگ ایمنی در مدارس سطح رشت همزمان با هفتم مهرماه مصادف با روز آتش نشانی و خدمات ایمنی تاکید شد.

خبر راست/ رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم ماه سوگواری امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یاران باوفایش اظهار کرد: امام حسین( ع) به همگان درس آزادگی و عزت آموختند.

فاطمه شیرزاد با تبریک پیشاپیش به مناسبت هفتم مهر ماه مصادف با روز آتش نشانی و خدمات ایمنی افزود: تلاش هایی که آتش نشانان فداکار شهرداری رشت در راستای حفظ ایمنی و سلامت شهروندان انجام می دهند شایسته تقدیر است.

وی با بیان اینکه هفتم مهر ماه فرصتی مغتنم به منظور تجلیل از تلاش های آتش نشانان است گفت: برنامه های متعددی برای این روز برنامه ریزی شده و تجلیل از خانواده های شهدای آتش نشان از جمله این برنامه ها است.

شیرزاد با تاکید بر ارائه آموزش عمومی آتش نشانی بیان کرد: یقینا تشکیل کارگاههای آموزشی در پارکها و فضاهای عمومی با این موضوعیت بااستقبال خوبی از جانب شهروندان مواجه می شود.

وی به نواختن زنگ ایمنی در روز هفتم مهرماه در مدارس سطح رشت اشاره کرد و گفت: سازمان آتش نشانی شهرداری رشت در تمامی حوزه ها بسیار توانمند بوده و در حال حاضر بسیاری از شهرها در مواقع مورد نیاز از ظرفیت بخش های غواصی آتش نشانی شهرداری رشت استفاده می کنند.

شیرزاد راه اندازی و تجهیز ایستگاه های آتش نشانی شهرداری رشت را از جمله اقدامات خوب طی چند سال اخیر دانست و افزود: امیدوارم با پیگیری های مکرر هر چه سریعتر شاهد تحویل خودروهای لجستیکی و نردبان ۵۵ متری به سازمان آتش نشانی شهرداری رشت باشیم.

رئیس کمیسیون بهداشت شورا با تاکید به رفع مشکلات معیشتی و رفاهی نیروهای آتش نشانی شهرداری رشت گفت: باید دغدغه های این چنینی از نیروهای آتش نشانی برطرف شده تا آتش نشانان با آسودگی خاطر بیشتری در عملیات ها حضور پیدا کنند.

شیرزاد با تاکید به پاکسازی و نظافت سطح شهر رشت به ویژه در ایام ماه محرم در اطراف تکیه ها و مساجد اشاره کرد و گفت: در کنار ایستگاه های صلواتی رشت مخازن بزرگ زباله به منظور جمع آوری ظروف یکبار مصرف وجود ندارد.

وی خطاب به مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری رشت افزود: با توجه به فرا رسیدن ماه محرم و همچنین بازگشایی مدارس فضای شهر دستخوش تحولاتی شده است.

شیرزاد افزود: تحویل سطل های تکی و پلاستیک های بزرگ زباله به هیئت ها و تکیه های عزاداری از دلایل حفظ نظافت شهر در این ایام است.

شیرزاد با بیان اینکه پسماند تکیه های عزاداری قابل بازیافت است تصریح کرد: انتظار داریم به صورت روزانه این زباله ها از اطراف هیئت ها جمع آوری شده و یقینا این کار تاثیر فراوانی در کاهش زباله های سرریز شده به سراوان نیز دارد.

وی با انتقاد از فقدان مخازن زباله ۶۶۰ لیتری در پیاده راه فرهنگی رشت گفت: این مباحث باید با جدیت توسط سازمان پسماند شهرداری رشت پیگیری و اجرایی شود.

عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا نیز با اشاره به دغدغه های مدیریت سازمان آتش نشانی شهرداری رشت در راستای ارتقای خدمات ایمنی اظهار کرد: این مهم نشان از پویایی مدیریت سازمان آتش نشانی شهرداری رشت دارد.

بهراد ذاکری به ارائه طرح های آموزشی در بازار رشت اشاره کرد و گفت: برخی از افراد در سال های اخیر جذب سازمان آتش نشانی شهرداری رشت شده اند اما پس از آن بنا به دلایلی به سازمان های دیگر شهرداری رشت برای ادامه فعالیت معرفی شده و این یکی از دلایل فقر نیرو در این سازمان است.

وی با تاکید بر اینکه نیروهایی که به نام سازمان آتش نشانی وارد بدنه شهرداری رشت شده اند باید در همین سازمان به فعالیت بپردازند افزود: این افراد باید مجددا و برای ادامه فعالیت به سازمان آتش نشانی شهرداری رشت بازگردانده شوند.

ذاکری افزود: متاسفانه نگاه برخی از افراد به سازمانیهای از جمله آرامستان، آتش نشانی و پسماند به عنوان تبعید گاه بوده و این نگرش باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه میزان پاداش های پرداختی به نیروهای آتش نشانی باید افزایش پیدا کند گفت: وقتی برخی ها باپشت میزنشینی پاداش های ۶۰ میلیون تومانی دریافت می کنند عدم توجه به تلاش های فداکارانه نیروهای آتش نشانی و بی توجهی در پرداخت پاداش به آنان به دور از انصاف است.

عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا ایام محرم را فرصتی مناسب به منظور ارائه آموزش های فرهنگی دانست و بیان کرد: به واسطه شکل گیری تجمعات در این ماه فرصتی مناسب به منظور ارائه آموزشهای فرهنگی فراهم شده و مردم در مناسبت های مذهبی آموزش پذیر تر بوده و باید در این شرایط نسبت به ارائه آموزش های فرهنگی در حوزه آتش نشانی و پسماند بیش از گذشته توجه شود.

یکی دیگر از اعضای کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با تاکید بر هم افزایی به منظور رفع مشکلات شهر اظهار کرد: مدیریت سازمان پسماند شهرداری رشت در راستای رفع مشکلات با اعضای کمیسیون بهداشت شورا تعامل بیشتری داشته باشد.

محمد حسن عاقل منش افزود: اخیرا در یکی از تئاترهای خیابانی در پیاده راه فرهنگی رشت نمایشی با مضمون و محتوای پسماند اجرا شد که بسیار نیز مورد استقبال قرار گرفت.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری رشت نیز در این جلسه با گرامیداشت هفتم مهر مصادف با روز آتش نشانی و خدمات ایمنی اظهار کرد: درج توصیه های ایمنی در سربرگ نامه های اداری، نصب بنر ، ارسال پیامک و غیره از جمله اقدامات با هدف گسترش آموزش های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت است.

بابک رمضانی به ارائه آموزش ایمنی در مساجد و تکایا سطح رشت اشاره کرد و گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم کارشناسان سازمان آتش نشانی با حضور در هیئت ها و تکایای حسینی و به منظور پیشگیری از بروز هر گونه حادثه و حریق نکات ایمنی را به آنان آموزش می دهند.

وی دیدار با نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان را از دیگر برنامه ها به منظور گرامیداشت هفتم مهر روز آتش نشانی و خدمات ایمنی دانست و بیان کرد: حضور در نماز جمعه از دیگر این برنامه ها است.

رمضانی با اشاره به پخش برنامه آتش نشان کوچولو از صدا و سیمای مرکز گیلان در این ایام بیان کرد: در هفته منتهی به هفتم مهر کارشناسان آتش نشانی شهرداری رشت با حضور در مدارس نسبت به ارائه آموزش در این حوزه اقدام میکنند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری رشت افزود: اولین آتش نشان شهید کشور اصالتا رشتی بوده و در آتش نشانی تهران فعالیت می کرد و به همین مناسبت در روز آتش نشانی و خدمات ایمنی با خانواده این شهید بزرگوار دیدار خواهیم داشت.

وی به صعود تیم کوهنوردی سازمان آتش نشانی شهرداری رشت به کوه سبلان اشاره کرد و گفت: تیم کوهنوردی سازمان آتش نشانی شهرداری رشت موفق به صعود به قله کوه سبلان شده است.

رمضانی با اشاره به عملکرد سازمان آتش نشانی شهرداری رشت تصریح کرد: در شش ماهه نخست سال جاری دو هزار و ۳۲۴ مورد حریق و حادثه در رشت رقم خورد و در حال حاضر میانگین مدت زمان حضور نیروهای آتش نشانی در محل حادثه حدود چهار دقیقه بوده که با توجه به ترافیک سطح رشت زمانی مناسب است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری رشت با اشاره به کمبود نیرو در این سازمان گفت : انتظار داریم مساعدت های لازم در راستای جذب نیروی مورد نیاز برای این سازمان به زودی فراهم شده و در حال حاضر آتش نشانی شهرداری رشت نیازمند جذب حدود ۸۰ نیرو است.

رمضانی با اشاره به خرید نردبان ۵۵ متری برای سازمان آتش نشانی گفت: بهمن سال ۹۷ زمان اعلام شده توسط شرکت آلمانی زیگلر به منظور تحویل خودروهای لجستیکی و نردبان ۵۵ متری به آتش نشانی شهرداری رشت بوده و در تلاشیم تا پس از طی پروسه های اداری و منطقه آزاد این تجهیزات در ابتدای سال ۹۸ به سازمان آتش نشانی افزوده شود.

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری رشت نیز در این جلسه با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: سازمان پسماند برنامه هایی در این دهه در نظر گرفته و در تلاشیم تا آنها را به بهترین نحو ممکن اجرایی کنیم.

علیرضا حاجی پور افزود: با برنامه ریزیها و فرهنگ سازیهایی که طی دو سال اخیر انجام شد در سال گذشته شاهد کاهش سرازیری زباله در ایام در محرم در سطح رشت بودیم .

وی با بیان اینکه پاکسازی سرویس های بهداشتی سطح شهر از جمله سرویس های موجود در چمارسرا، پارک سیمرغ و غیره از دیگر برنامه های سازمان پسماند است بیان کرد: طی شش ماه نخست سال جاری سازمان پسماند تا کنون مبلغی از شهرداری رشت دریافت نکرده است.

حاجی پور به فرا رسیدن ماه مهر اشاره کرد و گفت: زنگ پسماند به صورت نمادین در چند مدرسه سطح رشت به صدا در می آید و در این راستا پاکسازی معابر منتهی به مدارس نیز در اولویت است.

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری رشت با اشاره به سفر هفت روزه سازمان پسماند به کشور آلمان بیان کرد: در این سفر بازدیدهایی از دستگاه های مورد نیاز سازمان پسماند شهرداری رشت انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *