29 اسفند 1402

رهاشدگی قیمت‌ها مردم را آزار می‌دهد/استفاده از مدیران کارآمد برای ساماندهی امور

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به نرخ‌گذاری‌های مختلف در بازار گفت: قصد سیاه نمایی ندارم اما رهاشدگی قیمت‌ها مردم را آزار می‌دهد و این روند باید کنترل شود.

به گزارش خبر راست، آیت‌الله رسول فلاحتی در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تلاش کابینه دولت روحانی برای برطرف کردن مشکلات اظهار کرد: دشمن تلاش می‌کند تمام برنامه‌های انجام‌شده توسط نظام را سیاه نمایی کند.

وی به کشاندن سیاه نمایی دشمن به خانه‌های مردم اشاره کرد و افزود: بخشی از احتکارهای انجام‌شده برای ناراضی کردن مردم صورت گرفته است.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه سیاه نمایی در راستای جنگ اقتصادی دشمن انجام‌ می‌شود گفت: سیاه نمایی از وضعیت موجود به نفع هیچ‌کس نیست و باید این روند از بین رفته و مدیریت شود.

فلاحتی، خواستار ساماندهی شریان اقتصادی کشور با توجه به تجربه شریعتمداری در تصدی‌های گذشته توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت شد و افزود: توجه به بخش‌های خرد و کلان اقتصادی حایز اهمیت است.

وی با تأکید بر اطلاع‌رسانی اقدامات انجام‌شده به مردم در ایجاد آرامش در بازار توسط دولت گفت: دشمن اقدام‌های انجام‌شده توسط مسوولان را رصد می‌کند و به دنبال سو استفاده از برنامه‌های در حال اجرا است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به وجود شرکت های ورشکسته در استان بیان کرد: شرکت‌های ورشکسته پنهان در گیلان داریم اما این امر به معنای نادیده گرفتن بخش‌های سالم نیست ضمن اینکه از مدیران کارآمد برای ساماندهی امور باید استفاده شود.

فلاحتی به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از ایده اندیشمندان دانشگاهی و صاحب‌نظران برای برطرف کردن مشکلات کشور اشاره کرد و گفت: استفاده از نظر صاحب نظران برای رسیدگی به وضعیت شرکت‌های ورشکسته حایز اهمیت است.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه تعطیلی واحدهای تولیدی موجب بی‌نظمی در معیشت و زندگی کارگران می‌شود اظهار کرد: مسئولان باید از تمام ظرفیت‌ها برای ساماندهی زندگی مردم استفاده کنند.

وی به نرخ‌گذاری‌های متفاوت کالا در بازار اشاره کرد و افزود: قصد سیاه‌نمایی ندارم اما رهاشدگی قیمت‌ها مردم را آزار می‌دهد و این روند باید کنترل شود.

فلاحتی با اشاره به اینکه کشورهای همسایه قابلیت مناسبی برای صادرات کالای ایرانی هستند بیان کرد: کشورهای آسیای میانه موقعیت خوبی محسوب می‌شود ضمن اینکه وابستگی‌های فرهنگی با مردم منطقه داریم.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر توجه به واحدهای تولیدی داخلی گفت: استفاده از موقعیت کشورهای همسایه برای ارتقای مبادلات بازرگانی حایز اهمیت است.

نظارت قوی دولت بر بازار

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این دیدار با اشاره به حضور خود در گیلان اظهار کرد: بازدیدهایی از وضعیت واحدهای تولیدی در استان داشتیم و مسئولان محلی گزارشی از فعالیت‌های اقتصادی در گیلان ارائه کردند.

محمد شریعتمداری با اشاره به تلاش های صورت گرفته در برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی افزود: اکنون کشور در شرایط ویژه‌ای قرار دارد و همراهی و همدلی بین مردم مهم است ضمن اینکه ائمه جمعه مظهر یکپارچگی و وحدت در جامعه محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه دولت معتقد است نظارت بر بازار باید قوی باشدگفت: اما امنیتی کردن بازار زندگی مردم را مختل می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، خواستار استفاده از نظر کارشناسان این وزارتخانه در برطرف کردن معضلات استان‌ها شد و بیان کرد: اگر کالای موجود در انبارها در سامانه ثبت شود مشکلی برای صاحبان کالا و روند توزیع در بازار به وجود نمی‌آید.

شریعتمداری با اشاره به اینکه حضور نهادهای مردمی در راستای نظارت عالمانه بر بازار بسیار مهم است افزود: ایجاد نهادهای مردمی موجب جلوگیری از سو استفاده فرصت‌طلبان می‌شود.

بازدید وزیر صمت از واحدهای تولیدی ۵ شهرستان گیلان

استاندار گیلان نیز در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت با نماینده ولی‌فقیه در استان اظهار کرد: روز گذشته از واحدهای تولیدی رشت بازدید داشتیم ضمن اینکه جلسه با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان برگزار شده است.

مصطفی سالاری با اشاره به بازدید امروز شریعتمداری از واحدهای تولیدی پنج شهرستان گیلان بیان کرد: امروز از تعدادی از واحدهای تولیدی شهرستان‌های رضوانشهر، صومعه‌سرا، رودبار، آستانه اشرفیه و لنگرود بازدید می‌شود.

وی به بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از کارخانه چوکای تالش اشاره کرد و گفت: امیدواریم از حمایت‌های شریعتمداری در برطرف شدن مشکل واحدهای تولیدی گیلان برخوردار شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *