10 فروردین 1403

احتمال گسترش ایدز در اثر استفاده از وسایل چندبار مصرف

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: احتمال گسترس ایدز در اثر استفاده از وسایل چندبار مصرف وجود دارد.

به گزارش خبر راست، دکتر محمدرضا ناظر  با بیان اینکه ویروس ایدز میکروب ضعیفی است و به آسانی با استریلزیاسیون از بین می‌رود، اظهار کرد: در کشور همانطور که همه به آن اذعان دارند مشکل مدیریتی و نظارت است.

وی اضافه کرد: بیشترین بیمار مبتلا به ایدز را تحت معالجه داشته ام و نکته ای که در بعضی از راه های انتقال وجود داشت، استفاده از وسایل آلوده بود.

این متخصص بیماری‌های عفونی بیان کرد: یعنی این افراد هیچ گونه رابطه جنسی با فرد مبتلا یا اعتیاد تزریقی را در شرح حال خود نداشتند و از طرفی گزارش هایی از عدم استریلیتی مناسب وسایل بدستم می‌رسید که البته با جایگزین کردن وسایل یکبار مصرف تا حدی خیالمان راحت شد ولی افراد مراجعه کننده به حکیمان و دندانکش‌های ‌محلی یا بخش‌های خصوصی جهت صرفه جوئی ممکن بود همچنان در خطر باشند‌.

ناظر بیان کرد: از طرفی برخورد نا‌مناسب بعضی از کادر پزشکی و دندانپزشکی با بیماران مبتلا به ایدز‌، باعث شده بسیاری از آنها بیماری خود را پنهان کنند و این موضوع در کنار استفاده مجدد از وسایل بهداشتی‌ می‌تواند احتمال انتقال ایدز را در جامعه گسترش دهد‌.

وی تاکیدکرد: ضرورت دارد قبل از تصمیمات برنامه نظارتی قوی با همکاری کمیته‌های کنترل عفونت سراسر کشور در این خصوص صورت پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *