10 فروردین 1403

فاضلی:رسانه‌ واسطه‌ای بین مردم و مسئولان است/نوبخت:اهالی قلم برای ایجاد فضای شفاف و هم‌گرایی در راستای منافع ملی بکوشند

 آیین اختتامیه جشنواره ملی مطبوعات محلی، سراسری، پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌ها عصر امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن همایشات منطقه آزاد انزلی برگزار شد و این جشنواره به کار خود پایان داد.

اختصاصی خبر راست/این جشنواره با حضور استان‌های، گیلان، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، فارس، قزوین، لرستان، اصفهان، مازندران، خراسان شمالی، هرمزگان، مرکزی، آذربایجان غربی، همدان، خراسان رضوی، ایلام، سیستان و بلوچستان، گلستان، آذربایجان شرقی، یزد، تهران، خراسان جنوبی و قم در گیلان برگزار شد.

استان گیلان 355 اثر، اردبیل 35 اثر، چهارمحال و بختیاری یک اثر، فارس 19 اثر، قزوین 6 اثر، لرستان 8 اثر، مازندان 24 اثر، خراسان شمالی 4 اثر، هرمزگان 41 اثر، اصفهان 7 اثر، مرکزی 7 اثر، آذربایجان غربی 9 اثر، همدان 2 اثر، خراسان رضوی 20 اثر، ایلام یک اثر، سیستان و بلوچستان 13 اثر، آذربایجان شرقی 4 اثر، یزد 19 اثر، تهران 8 اثر، خراسان جنوبی 23 اثر و قم 15 اثر به این جشنواره ارسال کردند.

149 اثر در بخش گزارش، 115 اثر در بخش سرمقاله و یاداشت، 42 اثر در بخش مقاله، 88 اثر در بخش تیتر، 87 اثر در بخش مصاحبه، 93 اثر در بخش عکس و 20 اثر در بخش منطقه آزاد به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود.

در مجموع 634 اثر در 7 بخش تیتر، مصاحبه، مقاله، عکس، گزارش، یاداشت و سرمقاله و بخش ویژه منطقه آزاد انزلی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که از این میزان 21 اثر از استان‌های اورمیه، گیلان، گلستان، هرمزگان، مازندران، قزوین، ایلام و خراسان رضوی در این جشنواره برگزیده شد.

اختتامیه این جشنواره با حضور نوبخت معاون رئیس جمهور و سخنگوی دولت در منطقه آزاد انزلی برگزار شد و نفرات برگزیده نخستین جشنواره ملی مطبوعات محلی، سراسری، پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌ها در گیلان تجلیل شدند.

فیروز فاضلی در آیین اختتامیه جشنواره ملی مطبوعات استان گیلان با اشاره به اینکه این همایش یک همایش ملی است اظهار داشت: امید است برگزاری جشنواره مطبوعات همه‌ساله در روز قلم در منطقه‌ آزاد انزلی تداوم داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه رسانه‌ واسطه‌ای بین گوینده و مخاطب است و امروز رسانه به‌عنوان یک اصل محسوب می‌شود تاکید کرد: رسانه از نظر جایگاه یک واسطه مابین مردم و مسئولان است و گاهی رسانه‌های معاند می‌توانند پدیده‌ای را به‌جای حقیقت فراگیر کنند.

فاضلی با تاکید بر اینکه جشنواره ملی مطبوعات گیلان در 5 محور برگزار شده و گفتمان‌سازی، محور اصلی این جشنواره بود خاطرنشان کرد: گفتمان‌سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی، توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی از محوریت‌های اصلی برگزاری این جشنواره محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان در حوزه رسانه جزء استان‌های پیشرو کشور است و گیلان 288 رسانه دارای مجوز دارد تصریح کرد: 216 پایگاه خبری تحلیلی و 19 روزنامه در استان گیلان فعالیت می‌کنند و گیلان در حوزه رسانه سرآمد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه رسانه‌ها در حوزه گفتمان‌سازی کمک‌چشمگیری به مدیران می‌کنند و تحقق مطالبات رسانه‌ها امری واجب است گفت: نقش منطقه آزاد انزلی در نخستین جشنواره ملی مطبوعات گیلان برجسته است.

به گزارش خبر راست فاضلی با تاکید بر اینکه 634 اثر از استان‌های مختلف به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و از این تعداد 21 اثر برگزیده شدند بیان کرد: امید است راه قلم و رسانه در استان گیلان بیش از پیش استوار و متداوم باشد.

مدیرعامل موسسه خانه مطبوعات گیلان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه پیشکسوتان حوزه خبر و خبرنگاری در تعالی و پیشرفت عرصه‌رسانه‌ای گیلان اثرگذار بودند گفت: جامعه رسانه‌ای گیلان جامعه‌ای فرهیخته و ارزشمند است و در راستای تعالی فرهنگی گیلان به طور ویژه تلاش می‌کند.

کریم خورسندی با بیان اینکه نخستین جشنواره ملی مطبوعات محلی، سراسری، پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌ها در گیلان با تلاشی بیش از یک سال برگزار شده است تصریح کرد: این جشنواره به منظور معرفی ظرفیت‌های رسانه‌‌ای موجود در گیلان طراحی و برگزار شده است.

دکتر محمدباقر نوبخت عصر امروز همزمان با روز قلم در آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی مطبوعات محلی، سراسری، پایگاه های خبری و خبرگزاری ها در منطقه آزاد انزلی، عرصه قلم را مطابق با آیات الهی در کلام الله مجید، قابل تقدیس دانست و افزود: امروز قلم باید در راستای دفاع و حمایت از یک ملت در عرصه های واقعی و مجازی، نقشی تعیین کننده داشته باشد.

معاون رئیس جمهوری سیاست‌های اجرایی دولت دوازدهم را ادامه دولت یازدهم دانست و اظهار داشت: از سال 1392 نخستین گام ها برای رفع محدودیت ها علیه ملت و تحریم های ظالمانه، برداشته شد و در واقع دولت تدبیر و امید، برای شکستن دیوار تحریم، حصر اقتصادی و رفع اتهام از ملت ایران اهتمام ورزید.

وی با اشاره به طرح ادعاهایی باطل مبنی بر تلاش جمهوری اسلامی برای استفاده از دانش هسته ای در امور نظامی و پیرو این مسئله، صادر شدن قطعنامه‌های ظالمانه علیه ملت ایران گفت: دولت تدبیر و امید موفق شد موارد اتهامی را رفع کرده و فرآیند جدیدی را در دنیا آغاز کند.

رییس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: دکتر روحانی وعده فروریختن تحریم ها را داد ولی در این میان، برخی دولت ها از همان ابتدا، نسبت به انجام تعهدات خود، به درستی عمل نکردند.

دکتر نوبخت با تصریح اینکه دولت آمریکا نقض عهد کرد، گفت: امروز دنیا، آمریکا را تحقیر می کند حال اینکه طبق اعلام صندوق بین المللی پول و بانک جهانی، ایران اسلامی طی این مدت توانست همه شاخص های اقتصادی خود را بهبود ببخشد و این امر، حاصل تلاش جمعی بوده است.

وی با بیان اینکه باید تکلیف‌مان را در شرایط امروز بدانیم، افزود: دولت و ملت ایران، در برابر زیاده خواهی ها، استوار ایستاده و اگر مذاکره مجدد با افرادی بدعهد پذیرفته شود، تاریخ ما را نخواهد بخشید.

معاون رئیس جمهوری گفت: به‌جای تسویه حساب های سیاسی، به‌دنبال ایجاد فضای شفاف و هم‌گرایی در راستای منافع ملی باشیم.

وی در خاتمه سخنانش اضافه کرد: همه باید با قبول مسئولیت ملی، بتوانیم از شرایط کنونی به خوبی گذر کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *