10 فروردین 1403

احتمال تولد نوزادان اوتیسم توسط مادران دیابتی

یک مطالعه جدید نشان داد احتمال بیشتری وجود دارد که مادرانی که مبتلا به دیابت هستند، نوزادان مبتلا به اوتیسم به دنیا بیاورند.

به گزارش خبر راست، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که زنان مبتلا به دیابت در حالی که باردار هستند، در معرض خطر بیشتری از داشتن یک کودک مبتلا به اختلال طیف اوتیسم هستند.

این موضوع همچنین شامل زنانی که در کل زندگی خود دچار دیابت نوع 2 بوده‌اند و کسانی که در بارداری به دیابت مبتلا شده‌اند، می‌شود.

یک تیم تحقیقاتی از مرکز بهداشت و درمان قیصر در جنوب ایالت کالیفرنیا اعلام کرد که هر نوع التهاب، سطوح سمی گلوکز و سیستم ایمنی بدن که می‌تواند دیابت بارداری را تحت تاثیر قرار دهد، می‌تواند خطر ابتلای کودک به اوتیسم را افزایش دهد.

محققان بیش از 400 هزار کودک را که بین سال‌های 1995 تا 2012 متولد شده‌اند، بررسی کردند.

دانشمندان این مطالعه دریافتند زنانی که به دیابت نوع 1، دیابت نوع 2 و دیابت بارداری مبتلا هستند، در معرض خطر بیشتری از داشتن یک کودک اوتیسم قرار دارند.

این یافته جدید با تحقیقات پیشین مطابقت دارد. تحقیقات قبلی نیز اشاره داشت که زنان مبتلا به دیابت نوع 2 با احتمال تولد نوزادان مبتلا به اختلال اوتیسم مواجه هستند.

دو سال پیش، پژوهشگر ارشد این مطالعه، دکتر “آنی شیان” و تیم وی کشف کردند زنانی که در هفته 26 بارداری خود مبتلا به دیابت حاملگی هستند، با 42 درصد احتمال بالاتری برای داشتن یک کودک مبتلا به اوتیسم مواجه هستند.

محققان در زنانی که بعد از هفته 26 بارداری مبتلا به دیابت بارداری شدند، خطر مشابهی را نیافتند.

دکتر شیان و همکارانش در این مطالعه جدید دریافتند که هر چه یک زن در دوران بارداری زودتر به دیابت مبتلا شود، خطر ابتلای نوزاد وی به اوتیسم افزایش می‌یابد.

محققان نوشتند: این نتایج نشان می‌دهد که شدت دیابت مادران و زمان ابتلای آنان ممکن است با خطر ابتلا به اوتیسم نوزادانشان همراه باشد.

دیابت به عنوان یک بیماری مزمن توصیف شده است که بر چگونگی تبدیل یک ماده غذایی به انرژی در بدن فرد تاثیر می‌گذارد. بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده از مراکز کنترل و پیشگیری بیماری در سال 2017، بیش از 100 میلیون نفر در آمریکا مبتلا به دیابت هستند.

برای زنان، ابتلا به دیابت، خطر ابتلا به حمله قلبی را چهار برابر افزایش می‌دهد. اگر یک زن مبتلا به دیابت هستید و در حال برنامه‌ریزی برای فرزنددار شدن هستید، باید دقت کنید که احتمالا بارداری دشواری خواهید داشت و احتمال سقط جنین می‌رود.

این مطالعه همچنین نشان داد که مادران مبتلا به دیابت نوع 1 در معرض خطر دوبرابری نسبت به مادران غیر دیابتی برای تولد نوزادان اوتیسم هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *