10 فروردین 1403

عدم توجه به جوانان در جامعه موجب ایجاد سستی و رخوت جامعه خواهد شد/ جامعه ای پویاست که مردم آن روحیه مطالبه گری داشته باشند

عصر امروز شنبه هشتم اردیبهشت ماه بمناسبت روز جوان اولین دیدار ایت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه با بسیج دانشجویی استان در دفتر نماینده ولی فقیه استان گیلان در محل مصلی رشت برگزار شد.

اختصاصی خبر راست/ در ابتدای این نشست مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاههای استان به بیان مسائل و دغدغه های دانشجویی در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی پرداختند.

ایت الله فلاحتی دغدغه های بیان شده توسط دانشجویان بسیجی امروز را بیست و شش مورد عنوان کرد و افزود: رهبر فرزانه تاکیدات زیادی در توجه سلوک جوانان داشته. ودارند، چرا که وپ جوانان سرمایه جامعه هستند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان عدم توجه به جوانان در جامعه را موجب سست و رخوت ان جامعه خواند و با تاکید بر خوابانده شدن روح مطالبه گری در مردم و دانشجویان تصریح کرد : جامعه ای پویاست که مردم آن روحیه مطالبه گری داشته باشند و اگر فریاد مردم کوچه و بازار و رسانه ها در عرصه مطالبه گری ورود کند و همه همدیگر را نظارت کنند طبیعتا خیانت به حداقل ممکن خواهد رسید.

وی افزود: از چندین سال گذشته توسط رهبر معظم انقلاب روح مطالبه گری در دانشگاه با راه اندازی کرسی های ازاداندیشی مطرح شده است که عده زیادی از مسئولین از این موضوع واهمه دارند.

ایت الله فلاحتی که خود را جوان ترین امام جمعه در کشور عنوان کرد و افزود: شیخ مفید که اولین برگزار کننده کرسی آزاد اندیشی بود مرحوم میزای شیرازی درس خارج او که برپایه این کرسی های ازاداندیشانه مطرح و به بحث طلاب برپا میکرد.

استان گیلان به مثابه یک کشور است / اداره استان گیلان به کمک خرد جمعی

امام جمعه رشت استان گیلان را به مثابه یک کشور خواند و اذعان داشت: براین اساس یک نفر به تنهایی نمیتواند این استان را اداره کند لذا باید توسط یک خرد جمعی با کمک اندیشه ورزی فضا را به دور از هرگونه التهاب مدیریت و به سمت توسعه همه جانبه پیش برد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه گیلان دارای مردمانی متعهد است تصریح کرد : فرهنگ زیربنای هر چه چیزی است و اگر روی فرهنگ هر جامعه ای کار شود ان جامعه متعالی خواهد شد.

برپایی کنسرت های متعدد چه عقبه ای برای مردم این شهر داشته است؟

وی افزود: برگزاری کنسرت های متعدد در این شهر که یکی ازدغدغه های امروز شماست باید از مسئولین و برگزار کنندگان باید پرسید کنسرت چه چیزی برای جامعه ما خواهد داشت که این شهر تبدیل به شهر کنسرتها شده است؟

کنسرت و ورزشگاه میتواند بسترساز فرهنگ سالم با نظارت درست شود.

وی گفت: امروز دل دشمن شاد شده کنسرت و ورزشگاه فرهنگ نیست اما این موارد می تواند زمینه ساز و بستر ساز فرهنگ سالم با نظارت درست شود.

اگر مدیری نتواند پاسخ مطالبه گران را دهد نباید در استان گیلان و شهرستان رشت ادامه کار دهد.

فلاحتی خود را یک مطالبه گر خواند و گفت: اگر مدیری نتواند پاسخ مطالبه گران را دهد نباید در استان گیلان و شهرستان رشت ادامه کار دهد.

نماینده ولی فقیه رشت با تاکید بر اینکه من رفیق و خدمتگزار مردم رشت است تصریح کرد: قصد ما مچ گیری نیست بلکه میخواهیم که با تجمیع اندیشه و بودجه و……برای تعالی استان و کشور فعالیت داشته باشیم

فلاحتی در ادامه با اشاره به اینکه دانشجوی ایرانی و دانشجوی دغدغه مدار است تصریح کرد: بانوان باید بدانند که حجاب و عفاف با در عرصه میدان بودن هیچگونه منافاتی نخواهد داشت و شما هر قدر میتوانید مطالبات خود را فریاد بزنید و بدانید که فریادتان شنیدنی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *