10 فروردین 1403

تنش در مجلس همزمان با حضور رئیس بانک مرکزی و بحث درباره ارز/سیف: به رهبری پیشنهاد کردیم یورو جایگزین دلار شود

به گزارش خبر راست، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس و در اعتراض به اظهارات رئیس کل بانک مرکزی در مقابل هیأت رئیسه تجمع کردند. رئیس کل بانک مرکزی گفت که پیشنهاد جایگزینی یورو با دلار را با رهبری مطرح کردم و ایشان نیز استقبال کردند. به گزارش ایسنا، ولی الله سیف در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس و در جریان بررسی وضعیت بازار ارز گفت: من پیشنهادی را با حضرت آقا مطرح کردم که یورو در مبادلات ارزی جایگزین دلار شود چرا که دلار نقشی در مبادلات خارجی ما ندارد و ایشان هم از این موضوع استقبال کردند.
رییس مجلس گفت: اگر نمایندگان در صندلی های خود نمی‌نشینند و نظم را رعایت نمی‌کنند، دیگر درباره ارز صحبت نخواهیم کرد.
 جلسه علنی امروز مجلس دقایقی پیش به ریاست علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی آغازشد.
رییس مجلس در ابتدای جلسه علنی امروز خانه ملت گفت: بررسی وضعیت بازار ارز در دستور کار جلسه علنی امروز نمایندگان قرار دارد.
وی در ادامه از رییس کل بانک مرکزی خواست ضمن ارائه توضیحاتی درباره علت نوسانات اخیر بازار ارز، راهکارهای دولت را در این زمینه اعلام کند.
لاریجانی خطاب به نمایندگان گفت: وقتی جلسه را غیر علنی می کنیم، می‌گویید چرا علنی نشد، علنی می‌کنیم میگویید چرا غیر علنی نشد؟!
وی گفت: اگر نمایندگان در صندلی های خود نمی‌نشینند و نظم را رعایت نمی‌کنند، دیگر درباره ارز صحبت نخواهیم کرد.
لاریجانی ادامه داد: برخی از آقایان نمی‌خواهند درباره ارز در مجلس صحبت شود، اگر بی‌نظمی شود بحث را منتفی می‌کنیم و دستور بعدی را بررسی می‌کنیم.
پیش از این قرار بود نشست امروز مجلس با حضور وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی برای بررسی بازار ارز به صورت غیرعلنی برگزار شود.
مخالفت نمایندگان با غیرعلنی شدن جلسه مجلس برای بررسی وضعیت ارز
درحالی که جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی وضعیت بازار ارز به صورت علنی از دقایقی پیش آغاز شده بود، همهمه و بی نظمی در جلسه علنی باعث شد رئیس مجلس نحوه برگزاری جلسه را به رای نمایندگان بگذارد.
برهمین اساس اکثریت ۲۵۴ نماینده حاضر در یک رای‌گیری استمزاجی با برگزاری جلسه به شکل علنی موافقت کردند.
پیش از این و در حالی که ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی سخنانش را در جلسه علنی آغاز کرده بود، همهمه نمایندگان و بی نظمی جلسه علنی مانع ادامه صحبت وی شده بود.
در حال حاضر وی ادامه گزارش خود را به نمایندگان ارائه می کند.
عوامل موثر در نرخ ارز اقتصادی نیست/ تلاش دشمنان برای بروز التهاب در اقتصاد کشور
ولی الله سیف در نشست علنی امروز مجلس (سه‌شنبه 21 فروردین 97) در ارتباط با نوسانات بازار ارز ،گفت: یکی از دستاوردهای مهمی که در دولت یازدهم و در ادامه در دولت دوازدهم وجود داشته دستاوردهای اقتصادی از قبیل ثبات بازارها، کنترل تورم،‌روند کاهنده تورم است که دو سال است در دامنه تک رقمی مانده و همچنین رشد اقتصادی که در دو سال اخیر وضعیت مثبتی را داشته است.
وی افزود: آنچه که باعث نگرانی است حجم بالای نقدینگی است که تا این لحظه اثر آن بر بازارها کنترل شده است و آنچه که می‌تواند تاثیر زیادی در نرخ ا رز داشته باشد از عامل غیر بنیادین است و عواملی است که اقتصادی نیست و آن عدم اطمینان نسبت به آینده است که متاسفانه در این رابطه ما به طرق مختلف به این موضوع دامن زدیم و دشمنان ما نیز بیکار ننشستند و کارشان دشمنی کردن است و با التهاب‌آفرینی‌های بین‌المللی تلاش می‌کنند که در اقتصاد کشور ما التهاب و عدم تعادل را بروز دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *