10 فروردین 1403

مقدمات برگزاری انتخابات قانونمند در شهرستان رشت فراهم است

به گزارش خبر راست، سیروس شفقی در خصوص میزان آمادگی شهرستان برای برگزاری انتخاباتی پرشکوه، اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی وزارت کشور برگزاری انتخابات است و با ابلاغ رسمی آغاز فرآیند انتخابات در 25 اسفند ماه گذشته، مجموعه فرمانداری شهرستان رشت مدت ها قبل از آن مقدمات لازم برای برگزاری انتخاباتی پر شکوه و قانومند را فراهم کرد.

وی با اشاره به استقبال از ثبت نام در انتخابات شوراهای شهر و روستا، افزود: همچون گذشته شاهد استقبال بسیار خوبی در ثبت نام انتخابات شوراهای شهر و روستایی بودیم. در شهرستان رشت در مجموع 2 هزار و 613 نفر در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا ثبت نام کردند که از این تعداد 2 هزار و 343 نفر آقایان و 270 نفر بانوان بوده اند.

شفقی با بیان اینکه ثبت نام بانوان در پنجمین دوره انتخابات شوراها در شهرستان نسبت به دوره قبل افزایش داشته است، در خصوص ترکیب سنی داوطلبین گفت: 184 داوطلب زیر 30 سال و 11 داوطلب بالای 75 سال سن داشته اند. جوان ترین داوطلب 25 سال سن و پیرترین داوطلب هم حدود 84 سال سن داشته است.

فرماندر شهرستان رشت با اشاره به تعداد صندوق های اخذ رای در حوزه شهری و روستایی،بیان کرد:با توجه به اینکه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود لذا تعداد و محل شعبات اخذ رای پس از بررسی نهایی اعلام می شود.

وی ضمن تشکر و قدردانی از هیات های محترم اجرایی و نظارت، اضافه کرد: از همکارانم در مجموعه فرمانداری و بخشداری های تابعه شهرستان، معتمدین مردم فهیم در شهر و بخش های تابعه که تاکنون همکاری بسیار خوبی داشتند،تشکر و قدردانی می کنم و یقین دارم این همکاری تا پایان انتخابات ادامه خواهد داشت.

شفقی در خصوص شرایط رای دهندگان تصریح کرد:در روز انتخابات مردم فهیم با به همراه داشتن اصل کارت ملی و شناسنامه می توانند در خلق حماسه ای دیگر حضور پرشکوهی داشته باشند. با توجه به برگزاری انتخابات الکترونیکی در چند شهر کشور،چنانچه تغییراتی هم در این زمینه در شهرستان صورت گیرد متعاقبا اطلاع رسانی می شود.

فرماندار شهرستان رشت در خصوص برخورد با تخلفات انتخاباتی، افزود: سازوکار انتخابات در کشور مشخص شده است، برای پیشگیری از وقوع تخلفات انتخاباتی کمیته های مربوطه تشکیل و هیات های محترم نظارت و بازرسی، نیروهای سخت کوش انتظامی، اعضای هیات اجرایی و… حضور دارند، اما باز هم تمهیدات ویژه ای اندیشیده شده است تا با هرگونه تخلف احتمالی برخورد کنیم.

وی در خصوص زمان و نحوه تبلیغات در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری گفت:تبلیغات انتخابات شوراها از 21 اردیبهشت ماه آغاز می شود و تا 24 ساعت قبل از روز اخذ رای ادامه دارد؛ تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری هم از 8 اردیبهشت ماه آغاز می شود و به مدت 20 روز ادامه می یابد. تخلفاتی نظیر دیوار نویسی ها، نصب بلندگوها در خارج از ستاد انتخاباتی، بهره گیری از صدا و سیما و تریبون نماز جمعه بهره گیری از هرگونه مراکزی که جنبه رسمی دارند،استفاده از امکانات وزارتخانه ها و نهادهای دولتی و شهرداری ها،الصاق تبلیغات روی علائم راهنمایی در سطح شهر و تابلوهای بیمارستانی و به ویژه املاک بخش خصوصی ممنوعیت قانونی دارد.

شفقی اضافه کرد:یقینا در زمان تبلغیات شهرداری مکان های بخصوصی را جهت تبلیغات در نظر می گیرد،ما هم از همه عزیزان تقاضا داریم ضمن رعایت موارد قانونی،به صورت ویژه اخلاق انتخاباتی که در خور شان و فرهنگ مردم فهیم شهرستان رشت است، را رعایت کنند.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر حضور گسترده مردم در انتخابات،تصریح کرد:رای دهندگان گرامی ضمن حضور پرشکوه در انتخابات،رای دادن را به ساعات پایانی موکول نکنند.

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *