10 فروردین 1403

همزمان با دهه مبارک فجر به 50 روستا و 87 واحد صنعتی گيلان گازرسانی شد

همزمان با چهلمین سال انقلاب اسلامی ایران 50 روستا و 87 واحد صنعتی از نعمت گاز بهره مند شدند.

به گزارش خبر راست، حسین اکبر مدیر عامل شرکت گاز استان گیلان با اعلام این خبر افزود: برای گازرسانی به 50 روستا بالغ بر211 کیلومتر عملیات شبکه گزاری انجام و اعتباری معادل 120ميليارد ریال هزینه شده و امکان بهره مندی  بيش از 2 هزار 500 خانوار روستایی از نعمت گاز فراهم شده است.

وي ادامه داد: با بهره مندي اين تعداد خانوار از نعمت گاز در دهه مبارك فجر، تعداد خانوارهاي بهره مند از گاز طبيعي در گيلان به 831 هزار خانوار رسيده و درصد بهره مندي خانوارهاي گيلاني به 97.6 درصد افزايش يافته است.

مدیر عامل شرکت گاز استان گیلان اظهار داشت: هم اكنون عملیات گازرسانی به 57 روستای دیگر در حال اجراست که در صورت تامین بودجه در سال 97 به بهره برداری خواهد رسید.

مهندس اكبر همچنین از گازرساني به 87 واحد صنعتی عمده در سطح استان با اعتباری بالغ بر 21 ميليارد ريال خبر داد و اظهار داشت: گازرساني به اين واحدها سبب صرفه جویی 12 ميليون لیتر فرآورده های نفتی شده است.

وی در پایان از اجرای عملیات گازرسانی به 62 واحد صنعتی عمده دیگر با اعتباری بالغ بر 23 میلیارد ریال خبر داد و اظهار داشت: گازرسانی گسترده در استان زمینه رونق کسب و کار کارگاه های کوچک و محلی در روستاها و مناطق دوردست را فراهم ساخته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *