10 فروردین 1403

10 سوال از مهرداد لاهوتی

اختصاصی خبر راست/ مسعود مجاوری

جناب آقای لاهوتی عزیز؛اخیرا حضور شما در فضای رسانه ای پررنگ شده است. اینجانب بعنوان یک روزنامه نگار وتلاشگر رکن چهارم دموکراسی نه تنها این حضور را به فال نیک می گیرم بلکه فرصت را مغتنم می شمارم وچند پرسش ازشما که مدتهاست ذهنم را درگیر کرده رامطرح می کنم امیدوارم که از یک پارلمانتاریست قانون بلد چون شماپاسخهای منطقی بشنوم:

1- آقای وکیل؛سالهاست که زباله های شهر لنگروو یا در تالاب کیاکلایه در جوار شهر دفن می شود ویا در روستاهای اطراف (مادیان گوآبر اطاقور ویا لات محله لنگرود)دفن می شودشاید بگویید درهمه جای گیلان مشکل زباله داریم؛سوال اینجاست که به اعتبار وجود مشکل درسایر شهرها نمی توان وجود《معضل زباله》درلنگرود را توجیه کرد.آقای لاهوتی زباله های لنگرود از زمان شهرداری شما تا به امروز به شیوه غیر اصولی دفع می شودشما که مدعی هستید ظرف مدت یکسال کشورایران را به خود کفایی در تولید برنج می رسانیدچطور نتوانستید درمدت سه دوره نمایندگیتان در مجلس مشکل زباله های یک شهرستان کمتر از150هزارنفر جمعیت راحل کنید خودکفایی برنج پیشکش تان!

2- جناب لاهوتی شما که زمانی مدیر کل امور شهری استانداری گیلان بودید حتما نقشه کاداستر تالاب کیاکلایه در سال57را دیدیدومی دانید وسعتش بیش از170هکتار بود،دراین سالها چه بلایی سر این تالاب آمد که وسعتش به کمتر از50هکتار رسیده و ترتیبات قانونی برای جلوگیری از نابودی مابقی تالاب آیا اتخاذ شده است؟قطعا مطلعید یکی از دلایل آبگرفتگی شهر لنگرود در بارندگیهای چند سال اخیر اتفاقا نابودی تالاب کیاکلایه است زیرا تالاب بعنوان یک اکوسیستم طبیعی بصورت اسفنج عمل می کرد و سرریز آب بارندگی حریم شهر را جذب می نمود اما به لطف پیگیریهای حضرتعالی در بخشهایی از تالاب بیمارستان و اتوبان و مسکن مهرو…ساختندو وضع فعلی پیش آمدوحالا چند برابر باید از بیت المال خرج کنیم تا جلوی خسارات سیل را بگیریم راهکار شما برای خروج از وضع فعلی (آبگرفتگی لنگرودباکوچکترین بارندگی)چیست؟

3- آقای لاهوتی؛دل نگرانی شما درباره وضعیت پرندگان تالاب میانکاله مازندران ویا علت مرگ ماهیان دریاچه پشت سد فشافویه تهران ستودنیست اما سکوت شما درباره جنگل خواری و کوه خواری درلیلاکوه لنگرود ویا زمین خواری در چمخاله برای من قابل درک نیست.

4- سالهاست روستاییان روستاهای گل سفید،فتیده،گالشکلام و حتی روستای ولیسه بامشکل شوری آب انهار بعلت خشکسالی وبالازدگی آب دریا مواجهند به لطف پیگیریهای شما قرار شد درآن منطقه سد لاستیکی بزنند.پیشرفت فیزیکی این سد دقیقا چند درصد است وچه زمانی به بهره برداری می رسد؟آیا درسال زراعی پیش رو کشاورزان غم بی آبی نخواهند داشت؟

5- سفر اخیر وزیر کشاورزی به لنگرودچه نتایجی برای شهرستان واستان دربر داشت البته توصیه وزیر به دهقان گیلانی برای خوردن سبوس را ازیاد نمی بریم اماظاهرا قرار بود گرهی ازمشکلات مردم باز شود،آیاباز شد؟گره را میگویم؛لطفا اطلاع رسانی کنید.

6- دیر سالیست که شما وسایر وکلای ملت درگیر مساله چای هستیدو هرسال باید پشت دراتاق وزیر ویا رییس سازمان برنامه وبودجه کشور بست بنشینید تاردیف بودجه ای برای پرداخت به چایکاران بگیرید جناب لاهوتی مزیت چای ایرانی نسبت به چای هندی درعدم استفاده از هرگونه سم در فرآیند《 داشت گیاه》است بهتر نبود آیا یک دهم بودجه پرداختی چند سال اخیر به چای کاران صرف بازاریابی این کیمیای ناب(چای گیلان)در عرضه بین المللی می شد تا چایکاری گیلانی هرروز بجای شمردن بدبختیهایش؛عزت مندانه پول داخل جیبش را می شمرد؟

7- تقریبا چهار سال از مراسم کلنگ زنی بیمارستان تخصصی قلب120تخت خوابی تامین اجتماعی در لنگرود میگذردکه حالا تبدیل شده به64تخت خوابی؛چرایش هم بماند شما فقط بگویید آیا برای برگزاری مناقصه همین64تخت خوابی ،تعیین پیمانکار شد؟ان شاالله این یکی ؛ که به مدد پیگیریهای شما وبازدید شبانه مدیرعامل تامین اجتماعی کلنگ خورد چه زمانی قیچی افتتاح می خورد؟

8- آقای لاهوتی؛آیا از مهاجرت جوانان لنگرودی برای یافتن کار وترک دیار باخبرید؟آیا می دانید این مهاجرتها توازن جنسیتی شهرستان را به هم می زندو آسیب های اجتماعی تولید می کند؟برای بهبود این وضع دقیقا چه کاری انجام دادید؟

9- برادر عزیز؛حال و روز برنجکار گیلانی را شما بهتر از من می دانی،خواهشمندم هر آن هنری که از صناعت وکالت دراین سالها آموخته اید رو کنید تا بیش از این برنجکاران شرمنده سروهمسر نشوند.

10- راستی تا یادم نرفته از شما بپرسم کار تله کابین لنگرود ومصوبه 1200میلیارد تومانی تسهیلات بانکی آن بالاخره به کجارسید؟آیا تا پایان دوره وکالت شما مردم لنگرود صاحب تله کابین می شوند؟

 

خبر راست: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *