10 فروردین 1403

تجمیع کلیه کارت‌ها در کارت هوشمند ملی /کارت هوشمند کلید ورود به دولت الکترونیک است

رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور گفت: کارت‌های بانکی در کارت هوشمند ملی ادغام و قابل‌استفاده می‌شود، این اقدام تاکنون در استان‌های خوزستان، قم و سمنان انجام‌شده است.

به گزارش خبر راست، حمید درخشان نیا امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه سازمان ثبت‌احوال یک سازمان حاکمیتی است اظهار کرد: تولید و انتشار آمارهای مهاجرت و جمعیت از وظایف سازمان ثبت احوال است.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات طلاق و ازدواج به‌صورت روزانه، هفتگی، ماهانه، فصلی و سالیانه ثبت می‌شود گفت: کارت هوشمند ملی از پروژه‌های مهم ثبت‌احوال است که مشخصات بیومتریک افراد را همراه با تصویر و اثرانگشت و امضای الکترونیکی نشان می‌دهد.

رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور با بیان اینکه کلید ورود به دولت الکترونیک کارت هوشمند است تصریح کرد: 64 میلیون ایرانی بالای 15 سال در طرح دریافت کارت هوشمند ملی قرار دارند که 33 میلیون کارت صادر و تحویل این افراد داده‌شده است.

درخشان نیا از بهره‌برداری کارت هوشمند ملی از دی‌ماه خبر داد و افزود: کارت‌های بانکی در کارت هوشمند ملی ادغام و قابل‌استفاده می‌شود، این اقدام تاکنون در استان‌های خوزستان، قم و سمنان انجام‌شده است.

وی تصریح کرد: مردم در دهه فجر امسال می‌توانند برای امضا اسناد، کارت هوشمند را در دستگاه‌های هوشمند قرار داده و با تأیید اثرانگشت از تخلفاتی که به‌صورت دستی رخ می‌داد جلوگیری کنند.

رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور با اشاره به مهم‌ترین اطلاعات سازمان ثبت‌احوال گفت: اطلاعات بیش از 120 میلیون ایرانی فوت‌شده و زنده در طی تأسیس 100 ساله ثبت و احوال، ثبت و ضبط‌شده است که در ثانیه بیش از 6 هزار استعلام را پاسخ می‌دهد.

درخشان نیا با تأکید بر فرهنگ سازمان ثبت‌احوال اظهار کرد: کمیته نام تشکیل‌شده و تشویق مردم به استفاده از نام‌های مبارک صورت گرفته است و 2 نام اول کشور همگی نام‌های مذهبی هستند.

وی با تأکید بر نقش کلیدی ثبت‌احوال در ادارات گفت: کارت ملی هوشمند نقش به سزایی در سرعت کار دارد و در سال‌های اخیر کارت ملی هر کس یک شماره اختصاصی دارد و یکی از برنامه‌های جدید سازمان تجمیع کارت‌ها در کارت هوشمند ملی است.

رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور با بیان اینکه ثبت‌احوال از حالت سنتی خارج و به‌طور کامل مدرن، مکانیزه و سامانه‌ای شده است گفت: به‌زودی سند ثبتی افراد فقط کارت هوشمند می‌شود و این اتفاق به‌زودی رخ خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *