10 فروردین 1403

نامزدهای انتخابات از امکانات دولتی برای تبلیغات استفاده نکنند

به گزارش خبرراست، احمد سیاووش‌پور صبح دیروز در گردهمایی فصلی روسا و دادستان‌های واحدهای قضایی استان گیلان در رشت اظهار داشت: باید از خودمان, اطرافیان و جامعه مراقبت کنیم و هیچکدام از ما مصون نیستیم و انسان هرموقع ممکن است دچار خطا شود.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی یک نظام مردم سالاری دینی است و روح اسلام در فضای معنوی مملکت وجود دارد گفت: به بعضی از رفتارها و اخلاق‌های جامعه نقد داریم و هجمه های وارد شده دشمن برخی اعتقادات را کم رنگ می‌کند و باید ضمن مراقبت از اطرافیان از خودمان نیز مراقبت کنیم.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با تاکید بر اینکه ثبت نشدن پرونده در حوزه قضا نباید جزء دغدغه‌های ما باشد تصریح کرد: باید با مردم شفاف و روشن باشیم و مسئولان باید بدانند تعداد پرونده‌ها زیاد است و نباید پنهان کنیم.

سیاووش‌پور به شفاف و روشن بودن در اقدامات قوه قضاییه تاکید کرد و خاطرنشان کرد: سال ۹۵ افزایش پرونده در استان گیلان نداشتیم و تعداد پرونده‌ها در مقایسه با سال گذشته آن حدود یک درصد کاهش داشت.

وی جایگاه استان گیلان به لحاظ ثبت و ضبط به موقع اطلاعات پرونده‌ها را در سال‌های ۹۲ و ۹۳ در رتبه‌های دوم و سوم کشور اعلام کرد و گفت: در سال ۹۵ به لحاظ ثبت و ضبط به موقع اطلاعات پرونده‌ها و عملکرد سیستمی در جایگاه شانزدهم قرار گرفتیم و ۱۲ پله سقوط کردیم.

سیاووش پور به اقدامات خوب دادگستری در بحث اجرای احکام کیفری در سال ۹۵ اشاره کرد و اظهار داشت: در این زمینه به برنامه پیش‌‌بینی شده رسیدیم و همچنین در حوزه فرهنگی اقدامات خوبی در گیلان انجام شد و مسابقات قرآن منطقه‌ای به‌صورت آبرومندانه در گیلان برگزار شد.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه توسعه استان به معنای تخریب محیط زیست نیست اذعان داشت: دادگستری نه تنها جلوی توسعه را نمی‌گیرد بلکه قصد آن حرکت به سوی توسعه است.

وی حضور در صندوق‌های رای در انتخابات را به منزله خنثی کردن توطئه دشمنان دانست و افزود: کاندیداها نباید از امکانات دولتی برای تبلیغات خود استفاده کنند و همکاران دادگستری در صورت مشاهده تخلف نباید ملاحظه کنند و باید جلوی تخلف گرفته شود.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *